► Boş dairenin gazı açılır mı? Tesisat kontrol sırasında tüm cihazların bağlı olması gerekir mi?
Adreste kullanılacak olan yakıcı cihazların bağlı olması koşulu ile boş dairenin gazı açılabilir. Ancak gaz açım işlemleri sırasında sözleşme sahibinin adreste bulunması gerekmektedir. Cihazlarınız bağlı değil ise cihazın yetkili servisleri, kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat veya 7/24 firmalarından destek alabilirsiniz.
► Adresin aboneliğe açık olmadığı durumlarda imalatın yapılabilmesi için ne yapabilirim?
Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından İzmir Doğal Gaz proje sistemine imalatın yapılabilmesi için ön proje gönderilir. Bu projenin gönderilme amacı sadece imalat onayı içindir. Abonelik işleminin tamamlanması sonrasında Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından İzmir Doğal Gaz proje sistemine asıl proje gönderilmesi gerekmektedir.
► Ön proje nedir? Neden ön proje gönderildiği adresime tekrardan proje göndermeliyim?
Ön proje, adresin aboneliğe açık olmadığı durumlarda (Bina servis kutusunun olmaması) Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından İzmir Doğal Gaz proje sistemine imalatın yapılabilmesi için gönderilen projedir. Bu projenin gönderilme amacı sadece imalat onayı içindir. Abonelik işleminin tamamlanması sonrasında Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından İzmir Doğal Gaz proje sistemine asıl proje gönderilmesi gerekmektedir.
► İç tesisat projemin onaylanıp onaylanmadığını nereden öğrenebilirim?
www.izmirgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Proje Durum Sorgulama sekmesinden Hesap Numaranızı girerek ulaşabilirsiniz. Ayrıca İzmir Doğal Gaz Çağrı Merkezi ve Sertifikalı Firma aracığıyla da proje durum bilgisini alabilirsiniz.
► İç tesisat projesi kaç günde onaylanıyor?
Yoğunluğa bağlı olarak projeler 2-5 iş günü içerisinde teknik personellerimizce kontrol edilmektedir.
► İlk gaz (Dairede daha önce gaz kullanılmamış adres) gaz açım randevusu kaç günde veriliyor?
Doğal gaz açma randevunuz, Sertifikalı İç Tesisat Firmanız tarafından alınacaktır. Yoğunluğa bağlı olarak 2-5 iş günü içerisinde randevu verilmektedir
► Doğal gazın önceden kullanılmış olduğu bir yerde tekrar gaz kullanmak için ne yapmak gerekir?
Müşteri sözleşmesinin tamamlanmasından sonra Abone Merkezimizden ya da Çağrı Merkezimizden randevu almanız gerekir. Randevuya gelindiğinde kullanılacak olan cihazların bağlı, havalandırma menfezlerinin kapatılmamış olması gerekmektedir. Eğer doğal gaz tesisatında tadilat yapılmışsa gaz açım işlemi için kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firmalarından destek alabilirsiniz.
► İkinci gaz (Doğal gazın önceden kullanılmış olduğu adres) gaz açım randevusu kaç günde veriliyor?
Abone Merkezimizden ya da Çağrı Merkezimizden randevunuzu alabilirsiniz. Yoğunluğa bağlı olarak 2-5 iş günü içerisinde randevu verilmektedir.
► Randevu gününde evde benim yerime bir başkası bulunursa olur mu?
18 yaşından büyük bir kimsenin adreste bulunması yeterlidir.
► Doğal gaz borularını boyayabilir miyim?
Daha önce gazı açılmamış adreste boruların boyanmaması gerekir. (Boya, test işleminin sağlıklı olmasını engellemektedir.) Gaz açım işlemi sonrasında antipas üzeri yağlı boya ile borular boyanabilir. Eğer ilk gaz açım işlemi öncesinde borular boyandı ise gaz açım işlemi öncesinde boruların sökülmesi gerekir, aksi takdirde gaz açım işlemi gerçekleştirilemez.
► Doğal gaz borularımın görünmesini istemiyorum, ne yapabilirim?
Doğal gaz boruları asma tavanda, duvar sıva altında bulunamaz. Strafor içerisine bütün boru görünecek şekilde boruları gizleyebilirsiniz.
► Doğal gaz kullandığım cihazlarımı değiştirmek istediğimde ya da doğal gaz tesisatıma tadilat yapmak istediğimde ne yapabilirim?
Doğal gaz tesisatında yapılacak her türlü tamirat tadilat işlemlerinin kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından yapılması gerekmektedir. Eğer proje değişikliği olması gereken bir durum var ise firma tarafımıza revizyon proje göndermelidir. Sonraki süreçler ilk gaz açım prosedürü ile devam eder. Cihaz değişiminde birebir marka model değişimi dışında iş yerlerinde revizyon projesi gönderilmelidir.
Kombi değişikliklerinde kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat Firması tarafından Kombi Değişim Formu ile değişim gerçekleştirilebilir.
► Havalandırma menfezini soğuk havalarda kapatmanın bir sakıncası var mıdır?
Havalandırma menfezleri kesinlikle kapatılmayacaktır. Bu sizin güvenliğiniz ve sağlığınız içindir.
► Balkonumu kapatacağım, kombinin balkon içerisinde kalması uygun olur mu?
Kapatılan balkonda havalandırma menfezinin bulunması ve kombi bacasının balkonun dışına uzatılması koşulu ile kombi balkon içerisinde kalabilir.
► İzmir Doğal Gaz tesisat kontrolümü yaptı, gazım açıldı ama sadece ocakta gaz kullanabiliyorum. Kombim çalışmıyor, ne yapabilirim?
Yetkili kombi servisi ile görüşüp kombinizi devreye aldırmanız gerekmektedir. Kombi servisiniz işlemler sırasında İzmir Doğal Gaz tarafından verilen Doğal Gaz Uygunluk Belgesi’ni talep edecektir.
► Kullanmakta olduğum doğal gaz tesisatı İzmir Doğal Gaz ekiplerince kontrol edildi ve uygunsuzluk tespit edildi. Ne yapmam gerekiyor? (periyodik kontrol)
Kurumsal web sitemizde belirtilen Sertifikalı İç Tesisat veya 7/24 firmalarından destek alabilirsiniz. Tespit edilen uygunsuzluklar giderildikten sonra Doğal Gaz Acil Müdahale 187 ihbar hattını arayarak gaz açım talebinde bulunabilirsiniz. Acil Müdahale Ekipleri kontrol öncesinde Sertifikalı Firma İç Tesisat Tadilat Formu’nu talep edecektir.
► Randevu tarihimi nasıl öğrenebilirim?
İlk gaz açım randevunuzu www.izmirgaz.com.tr kurumsal web sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Gaz Açma Randevu Sorgulama sekmesinden Tüketim Noktası Numarası girerek ulaşabilirsiniz. Ayrıca İzmir Doğal Gaz Çağrı Merkezi ve Sertifikalı Firma aracığıyla da proje randevu tarihinizi öğrenebilirsiniz.
İkinci gaz açım randevunuzu www.izmirgaz.com.tr internet sitemiz üzerinden ONLINE İŞLEMLER > Gaz Açma Randevu Sorgulama sekmesinden Tüketim Noktası Numarasını girerek veya Çağrı Merkezimizi arayarak öğrenebilirsiniz.
► Abonelik işlemlerini tamamladım, doğal gazımın biran önce açılabilmesi için bundan sonra neler yapmalıyım?
Adresinizde ilk defa doğal gaz kullanımı yapılacak ise;
- Tesisatınızı mutlaka yetkili ‘’Sertifikalı İç Tesisat Firmalara’’ yaptırınız. Sertifikalı firma listesine www.izmirgaz.com.tr kurumsal web adresinden ulaşabilirsiniz.
- İç tesisat sertifikalı firmalar tarafından bilgisayar ortamında İzmir Doğal Gaz'a gönderilen projeler, bilgi ya da teknik eksiklik yoksa (adres, abone bilgileri, teknik detaylar vb.) 2-5 iş günü içerisinde kontrol edilerek, firmanın onay bedeli ödemesini yapmasıyla onaylanır.
- Proje onayından sonra sertifikalı firmanın sigorta poliçesi, doğal gaz dönüşüm sözleşmesi gibi evrakları proje dosyasına yüklemesinin ardından projenin arşivlenmesi sağlanır. Eksik tespit edilen projeler ise düzeltilmek üzere firmaya geri gönderilir.
- Bu süreçten sonra abone Güvence Bedelini yatırabilir. Güvence Bedelinin yatırılmasının ardından aboneye ait sayaç firmaya teslim edilir. Güvence Bedeli ödeme işlemleri İzmir Doğal Gaz Abone Merkezleri'nde aynı gün yapılmaktadır.
- İşlemleri eksiksiz tamamlanan abonelerin tesisat muayene randevuları sertifikalı firmalar tarafından bilgisayar ortamında online olarak alınmaktadır.
- En geç 2-5 iş günü içerisinde randevu alınabilir.
- Tesisat kontrolü için İzmir Doğal Gaz ve sertifikalı firma yetkilisi adresinize gelerek gerekli kontrolleri yapar ve uygun olursa gaz arzı sağlanır.
- İç Tesisat Teknik Şartnamesi’ne uygun olmayan durumlarda gaz açılmayacaktır. Sertifikalı firmanız eksiklikleri tamamladıktan sonra tekrar online randevu alarak adresinize kontrole gelinecektir.
Adresinizde daha önce doğal gaz kullanıldı ise yeni Abonelik Sözleşmesi yapıldığında;
- Güvence bedelini abone merkezlerine yatırdığınızda vezneden veya 0850 222 3335 No.lu Çağrı Merkezi’nden randevu talep edebilirsiniz.
- En geç 2-5 iş günü içerisinde tesisat kontrolü için İzmir Doğal Gaz teknik personeli tarafından adresiniz ziyaret edilecektir. Tesisat kontrolüne gelinmeden önce;
- Havalandırma menfezlerinin mevcut olmasına,
- Yakıcı cihazların (ocak, kombi vb.) tesisata bağlı olmasına mutlaka dikkat ediniz.
Önemli Not!
- Adresinize gelen teknik personelimizin kontrolleri sonucunda tesisatınızın uygun bulunması halinde gaz arzınız sağlanacaktır.
- Herhangi bir eksik ya da tadilat gibi durumlar söz konusu ise sertifikalı firmalara başvurmanız gerekmektedir.
- Sertifikalı Firma ve 7/24 firma listesine www.İzmirgaz.com.tr kurumsal web sitemizden ulaşabilirsiniz.
- Proje revizyonu yapılması gereken durumlarda (ocak, kombi, tesisat vb. değişiklikleri) sertifikalı firmanın randevu alması gerekmektedir.
- İç tesisatta meydana gelebilecek gaz kaçağı veya kazalara karşı önlemlerin alınması müşterinin yükümlülüğündedir.
Unutmayınız ki,
- Doğal gaz kullanmaya bir an önce başlanabilmesi için sözleşme yaptığınız sertifikalı firmanın tesisat imalatı ve proje ile ilgili yükümlülüklerini, abonenin ise abonelikle ilgili yükümlülüklerini eksiksiz ve zamanında yerine getirmesi gerekmektedir.
- Abonelik işlemlerinin ardından gaz açma sürecine kadar tüm işlemler (projenin durum ve gaz açma randevu sorgulama) www.izmirgaz.com.tr kurumsal web sitemizin ana sayfasında yer alan online işlemler bölümünden abone numarası/hesap numarası yazılarak takip edilebilir.
- Resmi olarak gazınız açıldıktan sonra tesisatınıza asla müdahale ettirmeyiniz ve hiçbir değişiklik yapmayınız.
- Tesisatınızı gaz açma randevusundan önce mutlaka test ettiriniz.