Doğalgaz fiyat artışları EPDK (Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu) tarafından yapılmaktadır.
► Borçtan gaz kapamalarda neden güvence bedelinden düşülmüyor, gaz kapanıyor?
Güvence bedelinden düşülmesi için aboneliğin tek taraflı fesih olması veya sözleşmenin sonlanması gerekmektedir. Bu sebeple abonelerimiz borcunu ödemediğinde adreste sadece gaz arzını durduruyoruz.
► Usulsüz doğal gaz kullanımı ne demek?
Gazı kapalı olan adreslerde sayaç üzerinde tüketimin devam ettiği tespit edilmesi halinde usulsüz kullanım gerçekleştirilmiş olur.
► İhbar bırakılması ne anlama geliyor, ne şekilde bırakılıyor?
2 farklı ihbarname çeşidi vardır. 50 m³ ve üstündeki faturaların son ödeme tarihinden itibaren 7 günü geçmesi halinde Borç İhbarnamesi, 75 günü geçmesi halinde ise Hukuk ihbarnameleri oluşmaktadır. Borç ihbarnamesi, abonenin borcunu ödememesi durumunda gaz arzını durdurulacağının bildirildiği ihbarname; hukuk ihbarnamesi, abonenin borcunu ödememesi durumunda hakkında yasal takip başlatılacağının bildirildiği ihbarnamedir. Borç ihbarnameleri; personelimiz tarafından ilgili adresteki kişinin kendisine, var ise posta kutusuna yok ise kapısına bırakılmaktadır. Hukuk ihbarnamesi, posta yoluyla adreslere teslim edilmektedir.
► Açma kapama bedeli nedir?
► Abonelik ve güvence bedelinde engelli indirimi var mı?
Abonelik ve güvence bedellinde engelli indirimi uygulanmamaktadır.
► Ara tahakkuk nedir?
Adreste yapılan ( usulsüz kullanım gaz kesme, sözleşme sonlandırma, sayaç değiştirme, sayaç sökme vb.) işlemlerin sonunda, faturalandırılan tüketimden işlem yapılan tüketime kadar geçen zamanda yapılan kullanıma denir.
► Doğal gaz faturam gelmedi ne yapabilirim?
0850 222 3335 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya info@izmirgaz.com.tr kurumsal mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.
► Sayaçtan ses gelmesi, hızlı dönmesi veya dönmemesi durumunda ne yapılması gerekiyor?
Abonelerimiz; sayacından ses gelmesi, sayacının numaratör hanelerinin ilerlememesi, sayacın hızlı dönmesi gibi şikâyetlerini 0850 222 3335 No.lu Çağrı Merkezimize, çözüm merkezimize ve info@izmirgaz.com.trkurumsal mail adresimize bildirebilirler.
► Sayacın ölçüm yapmaması veya yanlış ölçüm yapması durumunda tüketim miktarı nasıl hesaplanır?
Söz konusu abonemizin sayacının arızalı olduğu düşünülen tarih aralığının tespiti yapılır. Abonenin aynı dönem geçmiş iki yıllık tüketim ortalamasına bakılır. Abonenin geçmiş tüketim ortalamasının olmaması ya da yüksek bulunması durumlarında aynı cihaz kapasitesine sahip emsal abone tüketim ortalaması alınır ve o dönemlerdeki birim fiyat ile tahakkuk bedeli hesaplanarak aboneye yansıtılır.
► Eksik veya fazla faturalandırma durumunda ne yapılmalıdır?
0850 222 3335 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya info@izmirgaz.com.trmail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.
► Endeks bildirimi yapıldığında fatura ne zaman çıkar, mesaj gönderiliyor mu, fatura gönderilecek mi, ödeme ne zaman ve hangi noktalardan yapılabilir?
Endeks bildirimi yaptığınızda faturanız 5 iş günü içerisinde kesilmektedir. Faturanız kesildiğinde aynı gün içerisinde SMS ve mail ile e-Arşiv olarak elektronik ortamda gönderilmektedir. Faturanın kesildiği tarihten itibaren minimum 10 gün son ödeme tarihiniz bulunmaktadır. Ödeme işleminizi Anlaşmalı kurumlar, bankalar aracılığıyla yapabilirsiniz. Anlaşmalı ödeme noktalarına http://www.izmirgaz.com.tr/tr/Abonelik-Hizmetleri/Calistigimiz-Bankalar.htmlsekmesinden ulaşabilirsiniz.
► Yanlış endeks bildirildiğinde düzeltme işlemleri için neler yapılmalıdır?
0850 222 3335 No.lu Çağrı Merkezimiz, Abone Merkezlerimiz veya a info@izmirgaz.com.trmail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.
► Doğal gaz hizmeti hangi şartlarda durdurulur?
- Müşterinin belli bir süre için doğal gazı kullanmak istememesi halinde, o döneme kadar tükettiği doğal gazın bedelini ödemesi şartıyla üç gün içinde,
- Müşterinin; ödenmemiş faturalarına esas tüketim miktarının 50 m³’ü geçmesi halinde,
- Mahkeme veya Kurul Kararına istinaden ya da kaçak veya usulsüz doğal gaz kullanıldığının tespiti halinde,
- Müşteriden kaynaklanan nedenlerle sayacın en az iki fatura dönemi okunamamasından dolayı,
- Acil durumlarda doğal gazın kesilmesi halinde,
- Bina kolon tesisatında tadilat gerekmesi durumunda,
- Üst üste üç faturalandırma döneminde tüketiciden kaynaklanan nedenlerle ulaşılamayan sayaçlar için dağıtım şirketince aboneye yapılan bildirim neticesinde durumun belgelendirilmesi şartıyla, üç gün içinde sayacın ulaşılabilir duruma getirilmemesi durumunda,
- Periyodik kontrollerde müşteriden kaynaklanan nedenlerden dolayı üç defa arka arkaya iç tesisatın kontrolünün yapılamaması durumunda,
- Müşterinin veya müşteri nam ve hesabına yetkili temsilcisinin dağıtım şirketine başvurusu üzerine,
- Müşterinin dağıtım şirketine olan borcunu son ödeme tarihinden itibaren üç ay süre ile ödememesi halinde,
- Müşterinin vefatının tespiti halinde,
- Müşterinin tüzel kişiliğinin sona ermesi halinde,
- Müşterinin, sözleşmesini sona erdirmeksizin sözleşmeye konu adresten ayrıldığının tespit edilmesi durumunda,
► Fatura ödeme ve okuma zamanı talep üzerine değiştirilebilir mi?
Fatura son ödeme tarihi ve okuma zamanı mevzuata uygun bir şekilde yürütülmektedir ve talep üzerine değişiklik yapılmamaktadır.
► Yanlışlıkla başkası adına fatura ödemesi yapıldığında neler yapılmalı?
Ödeme dekontu ile beraber yazılı olarak şirketimize başvurmalıdır.
► Gecikme faizi ne kadar uygulanıyor?
6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 5’ inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan gecikme zammı oranının, her ay için ayrı ayrı uygulanmak üzere %1,6 olarak belirlenmesine, mezkur madde gereğince karar verilmiştir.